انگیزه های  متقاضیان تحصیل در خارج از کشور

انگیزه های متقاضیان تحصیل در خارج از کشور

1399/02/14
نوشته شده توسط : مدیر

تحصیل در خارج از کشور یک پدیده جهانی است که روز به روز متقاضیان بیشتری در سرتاسر جهان به فکر این امر می افتند. 

انگیزه های اصلی متقاضیان تحصیل در خارج از کشور

#انگیزه #تحصیل #خارج

تحصیل در خارج از کشور یک پدیده جهانی است که روز به روز متقاضیان بیشتری در سرتاسر جهان به فکر این امر می افتند. بدین گونه که دانشجویان از کشورها، قاره و اقیانوس ها  گذشته و محل زادگاه و زندگی خود را به امید دریافت بهترین آموزش ها ترک و به سمت کشور دیگری مهاجرت تحصیلی میکنند. اما چرا انتخاب مقصد دانشگاهی در کشور دیگری تا به این حد رواج یافته است؟
واقعیت این است که تحصیل در خارج از کشور فواید بسیاری دارد، از کمک به یافتن شغل مناسب تا بهبود زندگی اجتماعی. اگر تا به حال به جزئیات این موارد دقت نکرده اید، خواندن این مطلب را به شما توصیه میکنیم. در ادامه به 8 دلیل برتر تحصیل در خارج از کشور می پردازیم.

1- تجربه یک چالش مهم در زندگی
هریک از ما در زندگی چالش های مختلفی را تجربه میکنیم که البته بعد از گذران آن چالش، کوله باری از تجارب را خواهیم داشت. شاید شروع تحصیل در یک کشور خارجی در ابتدا نکته عجیبی به نظر برسد، اما باید گفت که تحصیل در خارج از کشور لزوما آسان نیست. چالش های منحصر به فردی وجود دارد که فرد در هنگام تحصیل در خارج از کشور با آنها مواجه می شود ولی میتوان گفت که این هم بخشی از تفریح و تجربه به حساب می آید.
ممکن است قبل از ترک کشور خود، نگران باشید اما بهتر است بدانید که نباید نگران باشید!! این کاملا طبیعی است. قدم زدن در خارج از منطقه امن شما میتواند برایتان تجارب بسیار ارزشمندی داشته باشد. در انتها می توان گفت که اگر برای تحصیل به خارج از کشور سفر کردید و از پس مشکلات آن برآمدید، شما میتوانید هر کاری را به خوبی انجام دهید.

2- تجربه زندگی در فرهنگ و محیطی متفاوت
تجربه زندگی کردن در یک فرهنگ جدید و متفاوت یکی از بزرگترین مزایای تحصیل در خارج از کشور برای بسیاری از دانشجویان بین المللی است. تجربه زندگی کردن در یک محیط جدید به شما این فرصت را میدهد تا مواردی که از قبل با آنها آشنایی نداشته اید را ببینید و انجام دهید و همچنین شما شانس آشنایی با افرادی که در فرهنگ دیگری رشد کرده اند را دارید و این ملاقات میتواند برایتان بسیار جالب و ارزشمند باشد. به عنوان مثال، میتوانید غذاهای جدید را امتحان کنید، موسیقی سنتی بشنوید و به سراغ فعالیت های محلی بروید و هر آنچه را که فرهنگ میزبان به شما ارائه کرده را کشف کنید. همچنین خیلی هیجان انگیز است که با صحبت کردن و یاد دادن فرهنگ خود به دیگران، نحوه نگرش آنها به کشور و فرهنگ خود را ببینید و ارزیابی کنید.

3- تجربه کسب آموزش با کیفیت عالی
مهم نیست که قصد تحصیل در کدام کشور و دانشگاه را دارید، هدف شما همیشه به دست آوردن بالاترین کیفیت ممکن آموزش است. تبدیل شدن به یک دانشجوی بین الملل میتواند گزینه های تحصیل شما را تا حد زیادی گسترش دهد و شانس های بهتر و بیشتری را در ادامه تحصیل برای شما فراهم سازد. با وجود این همه مزیت، چرا خود را محدود به دانشگاه های کشور خود کنیم؟! بهتر است شانس خود را در دانشگاه های مختلف کشورهای برتر جهان امتحان کنیم. در این مرحله، بهترین انتخاب برای دانشجویان گرفتن پذیرش و یافتن شانس تحصیل در برترین دانشگاه های خارجی است. به عنوان مثال کشورهای آمریکا، کانادا، استرالیا و انگلیس همه دارای سیستم آموزش عالی بسیار مورد توجه هستند و درصد عظیمی از بالاترین رتبه های دانشگاه های جهان در این چند کشور واقع شده است. در پست های آینده در مورد شرایط پذیرش در هر کدام از این کشور ها، شرایط اخذ ویزای مربوطه و اقامت پس از آن به تفصیل صحبت خواهیم کرد.

4- یادگیری یک زبان جدید
فرصت یادگیری یک زبان جدید در حقیقت یکی از مهم ترین مزایای تحصیل در خارج از کشور است. یادگیری یک زبان جدید میتواند خود یک چالش بزرگ و واقعی باشد. اما یادگیری زبان در کنار زندگی کردن در محیطی که با آن زبان در آنجا صحبت میکنند فرصتی طلایی است و این شرایط واقعا برای فردی که قصد یادگیری زبانی را دارد، بسیار کمک کننده است. از آنجایی که زبان انگلیسی یک زبان جهانی است، تحصیل در کشورهایی مانند آمریکا، کانادا، استرالیا و انگلیس بسیار سودمند است. در این شرایط شما این شانس را دارید که به زبان انگلیسی تحصیل کنید، با مردم محلی صحبت کنید و همچنین مهارت های زبانی خود را به بهترین شکل توسعه دهید.

#انگیزه #تحصیل #خارج

5- فرصت آشنایی و دوستی با افراد مختلف

مهم نیست که به کدام دانشگاه بروید، مطمئنا با افراد جدید زیادی آشنا خواهید شد و دوستان جدیدی را انتخاب میکنید که همگی در همان موقعیت شما هستند. هنگامی که در خارج از کشور تحصیل میکنید، فرصت بی نظیری دارید که با مردمی از انواع فرهنگ های مختلف دوست شوید و در مورد کشورها و آداب و رسوم آنها اطلاعات کسب کنید. بسیاری از دوستی های مادام العمر از دانشگاه شروع می شود و شما قادر خواهید بود که در طول تحصیل زندگی کنید، یاد بگیرید و با هم سفر کنید. همچنین شناختن افراد در کشورهای مختلف جهان- خصوصا بعد از فارغ التحصیل شدن- بسیار مفید خواهد بود.

6- بهبود موقعیت های شغلی
دلیل اصلی اخذ مدرک تحصیلی در وهله اول، بهبود چشم انداز شغلی شماست. تحصیل در خارج از کشور به شما این امکان را میدهد تا زبان های جدید یاد بگیرید، با فرهنگ های دیگر کشورها آشنا شوید، بر چالش های زندگی غلبه کنید و در انتها درک بهتر و جامع تری از جهان کسب نمایید. در حقیقت اینها همه مواردی است که متقاضیان مشاغل مدرن دنیا در هنگام استخدام به آنها نیاز دارند و داشتن چنین صفاتی برای آینده شغلی شما بسیار حائز اهمیت است.

7- شانس رفتن به سفرهای بین المللی در سرتاسر جهان
علاوه بر کسب تجربه زندگی در فرهنگ کشور مقصد خود، میتوانید به سایر کشورهای اطراف نیز سفر کنید. به عنوان مثال اگر به دانشگاهی در انگلستان می روید، به راحتی میتوانید به دیدن پاریس، رم، بارسلونا و بسیاری از مکان های جذاب دیگر در اروپا پرواز کنید. بنابراین تحصیل در خارج از کشور، فرصتی بی نظیر برای دیدن بیشتر دنیا است که خود یک تجربه آموزشی بسیار ارزنده است. بی شک دیدن سایر نقاط جهان تاثیر زیادی بر شخصیت و جهان بینی شما خواهد گذاشت و به شما در آماده شدن برای زندگی در عصر امروز کمک شایانی میکند.

8- تجربه زندگی مستقل
اغلب گفته می شود که رفتن به دانشگاه، شما را برای زندگی به صورت مستقل از خانواده آماده میکند، مخصوصا وقتی که در کشور دیگری به دانشگاه بروید. داشتن استقلال در زندگی خود یک چالش بزرگ است. اما زندگی و تحصیل در یک کشور دیگر و به دور از خانواده به شما کمک میکند تا به یک فرد بالغ، مستقل و با تجربه تبدیل شوید که تاثیر به سزایی در آینده شغلی شما خواهد داشت.

#انگیزه #تحصیل #خارج