امضا تفاهمنامه همکاری دانشگاه تبریز با دانشگاه‌های قبرس

امضا تفاهمنامه همکاری دانشگاه تبریز با دانشگاه‌های قبرس

1395/12/22
نوشته شده توسط : مدیر

 رئیس دانشگاه تبریز از سفر هیئت آموزش عالی ایران به قبرس و دیدار و مذاکره با وزیر آموزش و فرهنگ قبرس و روسای دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: در این سفر سه تفاهمنامه همکاری با سه دانشگاه قبرس امضا شد.

هیات آموزش عالی ایران، متشکل از معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مدیرکل امور دانش‌آموختگان خارج از کشور و رییس دانشگاه تبریز، با سفر به قبرس و دیدار و مذاکره با وزیر آموزش و فرهنگ قبرس و روسای دانشگاه ها، راه های گسترش همکاری های مشترک را بررسی کردند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، این سفر با هدف توسعه همکاری های آموزشی، تحقیقاتی و فناوری میان دانشگاه ها و مراکز پژوهشی به منظور بررسی تعاملات بین المللی با حضور سفیر ایران در قبرس، دکتر مجتبی شریعتی نیاسر، معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر محمد مهدوی، مدیرکل امور دانش‌آموختگان خارج از کشور، دکتر محمدرضا پورمحمدی، رییس دانشگاه تبریز و دکتر حسین صبوری، مدیر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه تبریز در نیکوزیا صورت گرفته که در آن، علاوه بر وزیر آموزش و فرهنگ، با 3 رئیس دانشگاه قبرس جنوبی و شمالی دیدار و مذاکره شد.
بر اساس همین گزارش، مذاکره با دکتر کاستاس کادیس(Prof. Castas Kasis)، وزیر آموزش و فرهنگ قبرس و مذاکره و بازدید از دانشگاه های قبرس چون دانشگاه صنعتی قبرس، دانشگاه دولتی قبرس، دانشگاه نیکوزیا، دانشگاه اروپایی قبرس، مرکز تحقیقاتی قبرس، دانشگاه مدیترانه شرقی، دانشگاه خاور نزدیک(NEU)، دانشگاه بین المللی قبرس(CIU)، دانشگاه اوکلان، ، دانشگاه نیاپولیس پافوس، دانشگاه فردریک، دانشگاه غیرحضوری OU ، پرسش و پاسخ با دانشجویان ایرانی در دانشگاه مدیترانه شرقی و ... از جمله برنامه های هیات آموزش عالی ایران به قبرس بود.
رییس دانشگاه تبریز در این ارتباط با اشاره به اهمیت توسعه همکاری های مشترک با قبرس جنوبی (یونانی) و قبرس شمالی (ترک) گفت: از این طریق امکان دسترسی موثر به منابع مالی اروپا برای تحقیقات مشترک و نیز امکان دسترسی موثر به منابع مالی و پژوهشی ترکیه وجود داشته و دانشگاه‌های قبرس هم از این رابطه استقبال می کنند، و از این رو گسترش توسعه ارتباطات علمی و آموزشی بین ایران و قبرس، اهمیت زیادی دارد.
دکتر محمدرضا پورمحمدی، در ادامه با اشاره به اینکه در حاشیه این سفردانشگاه تبریز سه تفاهم نامه نیز با دانشگاه دولتی قبرس جنوبی، دانشگاه NEU و دانشگاه   EMU در قبرس شمالی هم منعقد کرده است، یادآور شد: این تفاهم نامه ها نیز با توجه به اهمیت همکاری های آموزشی، تحقیقاتی و فناوری میان دانشگاه ها و مراکز پژوهشی در راستای برگزاری دوره های مشترک برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری، همچنین مشارکت فعال استادان و محققان در زمینه علم و فناوری و به منظور توسعه روابط علمی به امضا رسید.
رییس دانشگاه تبریز، همچنین با تاکید بر اینکه در این تفاهم نامه تسهیلات لازم برای شرکت استادان و محققان دو دانشگاه در همایش ها، گردهمایی ها و هم اندیشی های علمی بین المللی دو کشور فراهم خواهد شد، اضافه کرد: همچنین دو طرف تسهیلات لازم را برای تبادل استاد به منظور گذراندن فرصت مطالعاتی در دو دانشگاه فراهم خواهند کرد.
به گفته وی طرفین برای برگزاری دوره های تحصیلی مشترک برای دانشجویان دوره های کارشناسی ارشد و دکتری در رشته ها و مقاطع مهندسی شهرسازی، مهندسی برق – مخابرات، مهندسی پزشکی، معماری، دامپزشکی، زبان و ادبیات انگلیسی،آموزش زبان انگلیسی، روان شناسی بالینی، بیوتکنولوژی، مهندسی نفت، DBA، مهندسی صنایع غذایی، MBA، فناوری اطلاعات (IT) و حسابداری برای ادامه تحصیل بر اساس مقررات جاری اقدام خواهند کرد.
دکتر پورمحمدی، مبادله اطلاعات، کتاب ها، نشریات علمی، مدارک علمی و تحقیقاتی، پایان نامه های دانشجوئی، میکروفیلم و نرم افزارهای رایانه ای در زمینه های آموزشی، پژوهشی و فناوری، با رعایت موارد مالکیت فکری و مقررات داخلی کشورهای خود، از دیگر اقدامات طرفین در این تفاهم نامه اشاره کرد و افزود: مسائل مالی، برنامه ریزی آموزشی و پژوهشی و سایر امور مربوط، در ابعاد کلی و جزیی، در نشست های مشترک مسئولان طرفین، در زمان مقتضی بررسی می شوند و در آن زمینه ها تصمیم گیری خواهد شد.
به گفته وی، هر دو طرف در این تفاهم نامه متعهد شده اند که در صورت لزوم برای تعیین جزئیات جهت اجرای هر یک از مفاد یادداشت تفاهم، نسبت به تنظیم برنامه اجرائی بر اساس مذاکرات و توافقات اقدام کنند.

لیست کامل رشته ها وشرایط پذیرش و هزینه ها را ازاینجا نگاه کنید.

منبع خبر: دانشگاه تبریز